& SO ON & SO FORTH

Kunstnikud

Kuraator

Fischli/Weiss ja Patrick Frey (CH), Dora Garcia (ES), Ivars Gravlejs (LV), David Horvitz (US), Takahiro Iwasaki (JP), KroOt Juurak (EE/NL), San Keller (CH), Camille Laurelli (FR), Jonas Mekas (LT/US), Ursula Nistrup (DK), Olof Olsson (DK), Pind (DK), Julien Prévieux (FR), Annika Ström (SE/UK), Triin Tamm (EE), Toomas Thetloff (EE)

Kuraator: Margit Säde Lehni

Näituse & SO ON & SO FORTH lähtepunktiks on Fluxuse kunstniku Robert Filliou “Samaväärsuse printsiip”, pseudomajanduslik reegel, mis sätestas “hästi-tehtud”, “halvasti-tehtud” ja “mitte tehtud” teosed põhimõtteliselt võrdsetena. See oli katse vabastada loomeprotsess raskest strateegia ja loogika koormast ning väita, et “viga” võib olla ka midagi enamat kui märk puudulikkusest. Filliou lõi mitmeid töid jälgides sama loogikat, tähistades spetsiaalse templiga ära staadiumi, millesse kunstnik otsustas töö jätta. Sedasi talitades sai printsiibist kontseptuaalne tööriist koos lõputute võimalustega.

Käies Filliou jälgedes, jätkab näitus “& SO ON & SO FORTH” kunstitegemise generatiivse võime – originaalse idee, selle puuduste, ja laenates jällegi Filliou’lt, “mitte tehtud” võimaluste avastamist.  Rõhutades kunstipraktika jätkuvust, on paljud näitusel eksponeeritavad tööd pooleli või “lahtiste otstega”, olles rohkem tegu- kui nimisõnad, mis mingi aja möödumisel korduvad ja muutuvad. Ka näitus ise on juba eelmisel aastal Riias, kim? Kaasaegse Kunsti Keskuses toimunud näituse “AND SO ON AND FORTH” teine läbimäng. Tegu ei ole siis parema või halvema versiooniga vaid ühega paljudest võimalikest, kus …

1. Fischli/Weiss ja Patrick Frey panevad asju liikuma ja plahvatama.

2. Dora Garcia kujutab ette võimatuid kunstiteoseid.

3. Ivars Gravlejs tutvustab Tšehhi televisiooni animaseriaalile nimeandnud staare Pat’i & Mat’i kaasaegsete kunstnikena.

4. David Horvitz kutsub meid üles olema paremad. Ja heldemad.

5. Takahiro Iwasaki ehitab hambaharjadele ja tolmurullidele mikroskoopilisi torne.

6. KroOt Juurak tähistab.

7. San Keller kõnnib näituse avamisnädalal ringi Tallinnas, Helsingis ja Moskvas. Jättes eebenipuust kaardikepi “Mittemiski ei ole täiuslik”  (mida saab kasutada toomaks välja teiste eksponeeritud kunstitööde vigu ja puudujääke) seekord puutumata.

8. The Marianne and Fritz Keller Collection koondab kokku San Kelleri varajase loomingu.

9. Camille Laurelli monteerib kõik MacGyver’i improviseeritud “retseptid” ühte lõputusse episoodi.

10. Jonas Mekas soovitab meil liigutada iga päev oma näppu 3-5 minuti jooksul üles-alla, ja seda iga päev.

11. Ursula Nistrup jätkab kord raadios kuuldud muusikapala otsinguid.

12. Olof Olsson üritab kunstikooli eksamitel läbi kukkuda.

13. Pind uurib füüsilisi objekte ning välistab meie vajaduse nende järele.

14. Julien Prévieux kirjutab väsimatult tööpakkumisi äraütlevaid kirju.

15. Annika Ström soovib kõigepealt pikali heita, ja siis, edasi mõelda.

16. Triin Tamm kogub pealkirju veel tegemata kunstitöödele ja toimumata näitustele.

17. Karusselli Kollektsioon keerleb ühelt EKKMi näituselt teisele.

18. Toomas Thetloff teeb tuult.

Kombineerides poeetilist, humoorikat ja ratsionaalset, vastandub näitus & SO ON & SO FORTH kunsti (üle)professionaliseerimisele ning manifesteerib leidlikkuse ja kujutlusvõime olulisust loomeprotsessis.

Toetavad: Eesti Kultuurkapital, Eesti Kaasaegse Kunsti Keskus, Šveitsi Kunstinõukogu Pro Helvetia, MUSAC, museum in progress, Rollo Press, Caparol.

Tänud: Patrick Frey, Dénes Farkas, Tõnis Saadoja, Mari Volens, Airi Triisberg, Tui Hirv, Walter Piirmets, 7 naist, RP Digital Type Foundry, kim? Kaasaegse Kunsti Keskus, Tallinna Fotokuu, Tarbekunsti- ja Disainimuuseum, Urs, August ja Hille.

Lisainfo:

Margit Säde Lehni

+372 56 285 680

margitsade@gmail.com

Anders Härm

+372 50 84 570

anders@ekkm.ee